hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >   تا کنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر و به مردم تحویل شده است

۶۴ درصد اراضی روستایی در مالکیت بنیاد علوی است

  تا کنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر و به مردم تحویل شده است

 مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: مهمترین چالش استان گلستان در راستای سنددار کردن اراضی روستایی، قرارگرفتن این اراضی در مالکیت بنیاد علوی است.

سیدمحمد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن، سنددار کردن مسکن روستایی و واحدهای مسکونی در شهرها با جمعیت زیر ۲۵ هزارنفر است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان ۲۲۸ هزار واحدمسکونی روستایی و هزار سکونتگاه وجود دارد که طبق قانون باید سنددار شوند.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان خاطرنشان کرد: چالش ما در استان گلستان برای سنددار کردن اراضی روستایی این است که ۶۴ درصد این اراضی در مالکیت بنیاد علوی است و تنها ۳۰ درصد آنها و حدود ۲۷۶ روستا اصلاحات ارضی است

مدیرکل بنیادمسکن گلستان ابرازکرد: سنددار کردن اراضی روستایی از سال ۷۶ آغاز شده اما در سالهای اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری اراضی روستایی به مردم توسط بنیاد علوی، این پروژه سرعت و جهش خوبی پیدا کرده‌است.

وی ادامه‌داد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان، بنیادمسکن گلستان به نمایندگی از مردم، تمامی امورات مربوط به سنددار شدن را انجام می‌دهد و دوباره در روستا سند را تحویل متقاضی خواهد داد تا در وقت و هزینه آنها صرفه‌جویی شود.

 مهندس حسینی گفت: بیش از ۱۰۴ هزار جلد سند صادر و تحویل مردم شده‌است. ۴۶درصد مسکن روستایی در مالکیت بنیاد علوی و ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی واقع در املاک اصلاحات ارضی سنددار شدند.

وی بیان کرد: بعد از ۴۰ سال با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد علوی تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۰۵ سنددار خواهندشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد